loading...
هنرستان فنی و حرفه ای شهید عباس اسدی شهرستان ساوه
میلادرازنهان-دوم برقA بازدید : 497 جمعه 21 بهمن 1390 نظرات (3)

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت تمامی کادر محترم و هنرجویان هنرستان شهید اسدی ساوه

هنرستان فنی و حرفه ای شهید عباس اسدی در شهرستان ساوه یکی از بهترین و بزرگترین و مجهزترین هنرستان ها

دراستان مرکزی است که مساحت آن در حدود2هکتار است و هنر جویان آن مشغول به تحصیل در رشته های برق.

الکترونیک.مکانیک.عمران.صنایع فلزی.صنایع شیمیایی.متالوژی.ساخت و تولید و سرامیک میباشند.

این هنرستان دارای 3سالن بزرگ و 8کارگاه الکترونیک و مخابرات دریایی. برق. ساختمان. صنایع شیمیایی. مکانیک.

متالوژی. ساخت و تولید و کارگاه تازه تاسیس صنایع فلزی که در روزنوزدهم بهمن سال 90و با حضور ریاست محترم

اموزش و پرورش شهرستان ساوه اقای سالمی افتتاح و بازگشایی شد و هنرجویان این رشته مشغول کار و تحصیل  شدند.

کادر اموزشی هنرستان شهید اسدی

ازاعضای کادر اموزشی هنرستان میتوان به اقای فراشیانی(مدیریت محترم)اقای اولاد. اقای حاجیلو. اقای حسنی.

اقای حسنی.اقای کریمی.اقای نادری. اقای شیرخوانی اشاره کرد که در اداره ی هنرستان تمام عزیزان نقش اساسی

دارند.

اطلاعات کامل در مورد بازار کار و دروس تخصصی و پایه و گرایش های رشته در مقاطع بالاتر و وضعیت

نیاز کشور به رشته های موجود در هنرستان فنی شهید اسدی با کلیک بر روی نام هر یک از رشته ها ی زیر

برای شما نمایش داده میشود لطفا بر روی نام رشته مورد نظر خود کلیک کنید.

میلادرازنهان-دوم برقA بازدید : 213 جمعه 21 بهمن 1390 نظرات (0)




مقدمه

دوره کارشناسی مخابرات و الکترونیک و الکترونیک دریایی از دوره های آموزش عالی است که هدف آن تربیت کارشناس در زمینه شناخت نحوه عملکرد و چگونگی نگهداری و بهره برداری و تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و مدارهای مخابراتی و الکترونیکی دریایی است. دروس این دوره ترکیبی از درس عمومی، علوم پایه و دروس اصلی مهندسی برق و دروس تخصصی مخابرات و الکترونیک دریایی است که با توجه به نیازهای نیروهای دریایی جمهوری اسلامی و سایر ارگانهای دریایی برنامه ریزی شده است.
طول دوره و شکل نظام:
طول متوسط این دوره 4 سال است و طول هر ترم 17 هفته آموزش کامل است مدت هر واحد درس نظری حداقل 17 ساعت و عملی و آزمایشگاهی 24 ساعت و کارگاهی حداقل 51 ساعت است.
ضرورت و اهمیت:
ضرورت و اهمیت آموزش کارشناس در این رشته با توجه به موارد زیر روشن می شود.

  • تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در مشاغل تعمیرات و نگهداری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی.
  • تنوع سیستمهای مخابراتی و الکترونیکی در نیروهای دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کاربرد وسیع فن آوری جدید مخابرات و الکترونیک در دستگاههای مدرن موجود در واحدهای شناور رزمی و تدارکاتی مانند سیستمهای سلاح (توپخانه، موشک، سلاح های زیر سطحی)، رادارهای ردیاب، هدایت آتش، جستجوگر و ناوبری تجهیزات جنگ های الکترونیکی، سایت های دفاع ساحلی، ناوبری الکترونیکی و ...
  • توسعه روزافزون تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی در نیروی دریایی و سایر ارگانهای دریایی
  • فراهم آوردن زمینه های خود کفایی در تربیت کارشناس مخابرات و الکترونیک دریایی
  • کمک به تحقیقات و پژوهش در زمینه های مختلف به منظور بازسازی و نوسازی تجهیزات و دستیابی به فن آوری مدرن و ساخت تجهیزات مورد نیاز.

صنعت و بازار

زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
مونتاژکار سیستم های پیجینگ
تعمیر و راه اندازی سیستم پیجینگ
اپراتور رادیو و تلویزیون (اتاق فرمان)
نصب ماشین آلات صنعتی الکترونیکی
متصدی حفاظت سیستم های الکترونیکی
متصدی نگهداری خطوط برق و تلگراف و تلفن
نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی الکترونیکی
متصدی کنترل کیفیت محصولات صنعتی Q.C
تعمیر و دستگاه های مخابراتی « صوتی و تصویری »
و .....

میلادرازنهان-دوم برقA بازدید : 251 پنجشنبه 20 بهمن 1390 نظرات (0)
هدف:
 
رشته مكانیك بخشی از علم فیزیك است كه با استفاده از مفاهیم پایه علم فیزیك و به تبع آن ریاضی به بررسی حركت اجسام و نیروهای وارد بر آنها می پردازد و می كوشد تا با توجه به نتایج بررسی های خود ، طرحی نو در زمینه فن شناسی و صنعت ارائه دهد و در راه پیشرفت انسان گامی به جلو بردارد.به عبارت دیگر رشته مكانیك ، رشته پیاده كننده علم فیزیك است چون برای مثال بررسی حركت خودرو و عوامل موثر برروی آن برعهده فیزیك است . اما اینكه چگونه سرعت اتومبیل های در حال حركت ، كم یا زیاد شود و یا چگونه حركت آن تنظیم گردد بر عهده مكانیك است. علم مكانیك به تحلیل حركت و عوامل ایجاد كننده حركت مانند نیروها و گشتاورها و شكل حركت می پردازد اما مهندسی مكانیك تا حدودی با علم مكانیك تفاوت دارد چرا كه یك مهندس مكانیك باید بسیاری از علوم دیگر را یاد گرفته و بعضی از هنرها را نیز كسب كند. شاید بتوان گفت كه رشته مهندسی مكانیك، رشته تحلیل و طراحی سیستم های دینامیكی و استاتیكی است. به عبارت دیگر محاسبات فنی ، مدل سازی و شبیه سازی طراحی و تهیه نقشه ها ، تدوین روش ساخت ، تولید و آزمایش تمامی ماشین آلات و تاسیسات موجود در دنیا ، با تكیه بر توانایی مهندسان مكانیك انجام می گیرد.
توانایی‌های مورد نیاز و قابل
توصیه:
مكانیك بهشت ریاضیات است. این جمله زیبا از  لئونارد اولر ریاضی‌دان بزرگ سوئیسی ،  بیانگر ارتباط  تنگاتنگ  ریاضیات با مكانیك است. در واقع مهندسی مكانیك بخصوص در گرایش حرارت و سیالات از مباحث و مسایل ریاضی بسیار استفاده می‌كند. از سوی دیگر همان‌طور كه پیش از این گفتیم مكانیك بخشی از علم فیزیك است و حتی دانش‌آموزان دوره متوسطه نیز با علم مكانیك در كتاب فیزیك خود آشنا می‌شوند و این علم بخصوص در گرایش طراحی جامدات اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل دانشجوی مهندسی مكانیك باید در دو درس ریاضی و فیزیك قوی بوده و همچنین از هوش، استعداد و قدرت تجسم خوبی برخوردار باشد. فعالیت در رشته مهندسی مكانیك بسیار متنوع است و در نتیجه هم دانشجوی علاقمند به كارهای تئوریك می‌تواند جذب این رشته شده و در بخش‌های نظری و تئوری فعالیت كند و هم دانشجوی خلاق و علاقمند به طراحی و ساخت وسایل و دستگاههای مختلف می‌تواند این رشته را انتخاب نماید. اما بدون شك یك مهندس مكانیك موفق كسی است كه به یاری دو بال علم و عمل پیشرفت كند. به همین خاطر در دانشگاه ، دانشجویان به پروژه های تحقیقاتی که تلفیقی از كار تئوریك و عملی باشد تشویق می شوند.دانشجوی این رشته باید از نظر جسمی آمادگی كار در محیطهای پرجمعیت و كارخانجات دور از شهر را داشته باشد. رشته مهندسی مكانیك دارای واحدهایی ملموس و كاربردی است ولی داشتن شناخت كافی نسبت به این رشته قبل از انتخاب آن ضروری است. اغلب واحدهای این رشته دارای ریاضیات دیفرانسیلی پیچیده و تجسم فیزیكی هستند كه منجر به سخت‌شدن این واحدها می‌شوند. ضمنا واحدهای كارگاهی و فعالیت در واحدهای تولیدی نیز از ویژگی‌های این رشته می‌باشد كه داوطلبان آن را با محیطهای صنعتی آشنا كرده و پیوند می‌زند
توضیح تكمیلی
:

یكی از گرایش‌های مهندسی مكانیك كه تنها در دانشگاه صنعتی شریف ارائه می‌گردد، مهندسی دریا (كشتی‌سازی) است چرا كه در دانشگاههای دیگر از جمله دانشگاه صنعتی امیركبیر، دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه سیستان و بلوچستان، مهندسی دریا به عنوان یك رشته مستقل با سه گرایش مهندسی كشتی‌سازی ، مهندسی كشتی و دریانوردی ارائه می‌شود. اما چرا دانشگاه صنعتی شریف، مهندسی دریا را به عنوان یكی از گرایش‌های مهندسی مكانیك ارائه می‌دهد؟ مهندس دریا، گرایش كشتی‌سازی مسائلی از قبیل طراحی بدنه، استحكام بدنه، سیستم‌های پیشرانه (موتور گیربكس) ، پایداری كشتی در مقابل امواج كناری و جانبی كشتی و طراحی مربوط به ناوبری (مسیریابی كشتی) را مطالعه می‌كند كه همه این مسائل در گرایش‌های دیگر مكانیك نیز مطرح می‌شود و فقط مهندسی كشتی‌سازی این مسائل را به صورت تخصصی در ارتباط با كشتی و سازه‌های دریایی مثل اسكله‌ها و سكوهای نفتی متحرك مطالعه می‌كند. به عبارت دیگر یك مهندس دریا ، مهندس مكانیكی است كه در كاربردهای دریایی مشغول به كار می‌باشد.بدون شك چون مهندسی دریا نسبت به گرایش‌های دیگر رشته مكانیك تخصصی‌تر است، فرصت‌های شغلی آن نیز محدودتر می‌باشد اما با این وجود فارغ‌التحصیلان این گرایش می‌توانند در كارخانه‌های كشتی‌سازی كشور مثل كارخانه كشتی‌سازی صدرا در بوشهر ، كارخانه  نكا در مهندسی مکانیکل و اروندان در خلیج فارس مشغول به كار گردند و یا در سازمان بنادر و كشتی‌رانی وظیفه ساخت سكوهای شناور را بر عهده بگیرند.رشته مهندسی علمی كاربردی  مكانیك نیروگاه ، گرایشی از مهندسی مكانیك است كه تنها در دانشكده صنعت آب و برق شهید عباسپور وابسته به وزارت نیرو ارائه می گردد. این رشته كه تلفیقی از مهندسی مكانیك در طراحی سیالات (بیشتر) و مهندسی مكانیك ساخت و تولید(كمتر) است دارای تعهد كار به میزان 2 برابر مدت تحصیل برای فارغ التحصیلانش می باشد و محتوای این دوره بیشتر جنبه كارگاهی و عملی دارد تا تئوری و دارای پذیرش از هر دو جنس زن و مرد می باشد.
معرفی گرایش‌های مقطع
کارشناسی:
در شروع آموزش مهندسی در ایران ، مهندسی مكانیك با  برق  یكی  بود  و الكترومكانیك  نامیده می‌شد. اما این دو رشته حدود 45 سال پیش از هم جدا شدند و به مرور رشته‌های دیگری مانند مهندسی شیمی و مواد نیز از مهندسی مكانیك جدا شد و مهندسی مكانیك به عنوان رشته مهندسی مكانیك عمومی ارائه گردید. ولی با پیشرفت صنعت و نیاز صنایع به تخصص‌های مختلف در این زمینه، از مهندسی مكانیك عمومی دو گرایش طراحی جامدات  و حرارت و سیالات  و بعد از آن ساخت و تولید بیرون آمد و بالاخره باید به مهندسی دریا اشاره كرد كه هنوز در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یكی از گرایشهای مهندسی مكانیك ارائه می‌شود. ما در این‌جا به معرفی اجمالی هر یك از گرایشهای فوق می‌پردازیم
مکانیک در طراحی جامدات 


گرایش طراحی جامدات به بررسی انواع نیروها، حركتها و تاثیر آنها بر اجزاء مختلف ماشین می‌پردازد. در واقع مهندس طراحی جامدات با توجه به نیازهای جامعه ، دستگاهها و ماشین‌های مختلف را طراحی می‌كند. هر ماشین از دو قسمت متحرك و ثابت تشكیل شده است. حال بررسی این مطلب كه حركت مورد نیاز ماشین از چه راهی تامین شده و چگونه از منبع تولید به جایگاه مورد استفاده انتقال پیدا كند و بالاخره چگونه از این حركت استفاده گردد تا بیشترین بازدهی را داشته باشد، در حیطه وظایف مهندسی طراحی جامدات است. همچنین ابداع و پیش‌بینی دستگاه تنظیم ماشین‌آلات نیز از مسایل مطرح در این گرایش می‌باشد. در واقع مهندس طراح جامدات باید تمامی نیروها و گشتاورهایی را كه به هر عضو ماشین وارد می‌شود بررسی كرده و بهترین حالت قطعه مورد نظر را برای تمامی آن نیروها و گشتاورها و همچنین برای داشتن بهترین كارایی به دست آورده و كارایی مناسب آن قطعه را در زمان طولانی تضمین كند.طراحی سیستم ، طراحی ماشین‌های تراش، فرز، چاپ و قسمت‌های تعلیق ، سیستم‌های انتقال قدرت و دینامیك یك خودرو، توسط مهندسان این گرایش صورت می پذیرد. همچنین در یك هواپیما قسمتهای مربوط به فرود، پرواز، كنترل پرواز به نحوی مربوط به طراحی جامدات می‌گردد.گرایش طراحی جامدات به طراحی ماشین‌آلات و اجزای آنها، ارتعاشات ماشین‌آلات، دینامیك آنها و كنترل سیستم‌ها می‌پردازد.گفتنی است كه دو گرایش طراحی جامدات و حرارت و سیالات بسیار نزدیك به هم هستند و تنها در 20 واحد درسی با یكدیگر تفاوت دارند. بنابراین فارغ‌التحصیلان آنها نیز توانایی‌های مشترك زیادی دارند. هدف این گرایش تربیت متخصصانی است كه بتوانند در مراكز تولید و كارخانه‌ها اجزاء و مكانیزم ماشین‌آلات مختلف را طراحی كنند. دروس این دوره شامل دروس نظری، آزمایشگاهی، كارگاه و پروژه و كارآموزی است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند در كارخانجات مختلف نظیر خودروسازی ، صنایع نفت، ذوب فلزات و صنایع غذایی و غیره مشغول شوند. موفقیت داوطلبان به آگاهی آنها در دروس جبر و مثلثات، هندسه ، فیزیك و مكانیك همچنین آشنایی و تسلط آنان به زبان خارجی بستگی فراوان دارد. از جمله دروس این دوره می‌توان دروس مقاومت مصالح، طراحی و دینامیك را نام برد. در این رشته زمینه اشتغال و بازاركار خوب وجود دارد و مطالب ارائه شده در طول تحصیل برای دانشجویان محسوس و قابل لمس است
مکانیک در حرارت و سیالات 
همان‌طور كه از نام این گرایش پیداست مهندسی مكانیك گرایش حرارت و سیالات به مبحث حرارت و مسائل مربوط به سیالات می پردازد. به عبارت دیگر در این رشته عوامل موثر بر خواص مختلف حركت سیال بخصوص سیال داغ مطالعه شده و اثر عبور سیال بر محیط محل عبور مانند نیروهایی كه در اثر عبور خود در محل ایجاد می‌كند و یا طول‌های ناشی از اثر افزایش و یا كاهش دما در اعضای مختلف یك دستگاه، بررسی می‌شود. همچنین از دروس اصلی این رشته می‌توان به مكانیك سیالات اشاره كرد كه نیروهای وارد بر جسم متحرك در سیال را بررسی می‌كند. گرایش حرارت و سیالات به فیزیك حرارت و مكانیك سیالات می‌پردازد و وظیفه‌اش تحلیل و طراحی سیستم‌ها از دیدگاه حرارتی و سیالاتی است . برای مثال در طراحی یك موتور احتراق داخلی، مسائل مربوط به تبدیل حرارت به انرژی ، انتقال حرارت، حفظ موتور در حرارت مناسب و سرد نگه‌داشتن موتور توسط یك مهندس مكانیك حرارت و سیالات بررسی می‌شود. همچنین مسائل مربوط به تاسیسات ساختمان و رآكتورها، انتقال آب ، نفت و گاز ، طراحی نیروگاههای مختلف ، طراحی توربو ماشین‌ها (ماشین‌های دوار) مثل توربین‌های بخار، توربین‌های گاز و فن‌كویل‌ها به گرایش سیالات مربوط می‌شود.این رشته در به كاربردن علوم و تكنولوژی مربوط جهت طرح و محاسبه اجزاء سیستمهایی كه اساس كار آنها مبتنی بر تبدیل انرژی ، انتقال حرارت و جرم است به متخصصان كارآیی لازم را می‌دهد و آنها را جهت فعالیت در صنایع مختلف مكانیك در رشته حرارت و سیالات (نظیر مولدهای حرارتی، انتقال سیال نیروگاههای آبی، موتورهای احتراقی و ... ) آماده می‌سازد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما هنر جوی کدام رشته هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 2,866
  • بازدید کلی : 30,636
  • کدهای اختصاصی